måndag 13 februari 2012

Kents triumf på Åsunden

Hade redan från start bestämt mig för att gå ner till Ulvesund då jag föra året på DM gick åt andra hållet och det resulterade i ett fiasko.

Totalt så blev det 10-15 personer som gick till samma område, jag startade längre in i Ulvesund än övriga gjorde.

Det visade sig att jag gjorde mitt första håll “spot on” och blev sittandes i 1h 15min innan jag bytte håll. Mitt första håll var absolut det bästa hållet på hela dagen då snittet på fisken var riktig bra med fisk upp till 70g men med många på 40-50g. Då alla i området fick fisk så fick man sitta rätt så ostört och kunde på så viss ha orört vatten att fiska på nästan hela dagen.

Fisket bedrevs på ett djup av ca 6-7m och fisken gick att höja upp riktigt högt men då blev nappen lite knepigare. Bäst napp tyckte jag man fick när man fiska ca 40 cm över botten.

Det blev inte så många håll gjorda i dag, tror att jag gjorde runt 7st håll.

Vid invägningen visade det sig att man fixat ett nytt personligt rekord med en vikt av 17625 gram och vikten räckte till en seger med stor marginal till 2: an som hade ca 13kg.


Vi ses på isen.

Kent Adell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar