måndag 21 januari 2013

Resultat Åsunden och Rengen

Två tävlingar på samma helg. Vi som var med fick en hel del motion. Lördagens tävling på Åsunden startade med -20 grader och en blek januarisol. På Åsunden var det 72 startande och vid Jokernappet på söndagen 103.
Fisket på Åsunden var knepigt för en del men gick man någorlunda rätt blev det höga vikter. Fisken fanns på jämnbottnar med djup av 3-7 m. På Lördagen hade Stefan Hermansson Rimforsa Fk tyngst påse med 12 690 gr. På Söndagen Jonas Back Forserums Fk 13 840 gr. Undertecknad hade fjärde tyngsta påsen totalt på Åsunden och jag vann min klass med 9 745 gr. På söndagen fick jag hålla till godo med abborrar på 20 gr i snitt på 5 meters djup. Det tog två timmar för mig att hitta en bra kombination av pirk och krok för de små krypen. Mitt fiske räckte inte för att nå tvåsiffrigt på Rengen. Men min vikt 8 540 gr räckte till en andra placering i min klass


Åsunden 50 mm pirk vinrött garn Rengen 40 mm pirk orange garn


Mvh Henry

Resultatlistor








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar