fredag 10 juli 2015

Omöjligt eller?

Hej!
Undertecknad fick ett mail från klubbmedlemmen Kjell Karlsson. Kjell tillbringar ett antal timmar på sjön Sommen varje år. Det är trolling efter röding och öring som gäller. Att det kan hända de mest otroliga saker vid fiske vet jag men nedanstående historia slår det mesta.

Det skall inte vara möjligt att få samma fisk i en så stor sjö som Sommen. Men granskar man bilderna ordentligt så ser man att det är samma fisk.

Här under är Kjells egna ord om fångsten samt bildbevis.
Mvh henry

6/5 fick jag en öring vid Lilla Mossön som vägde 4,6kg och var cirka 65cm, vilken jag returnerade tillbaka i sjön. Idag 2/7 har jag fått samma fisk nere vid Hermannebo 12 km från Lilla Mossön  J

Jag är säker på att det är samma fisk, den har ett gammalt ärr vid analfenan och den har en guldbrungul färg med ganska få prickar, dessutom var vikten exakt samma vid båda fångsttillfällena. Skickar med bilder så ni själva kan konstatera att så är fallet.
Hälsningar Kjell





öring 6/5

öring 2/7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar