måndag 13 mars 2017

Runn och Ösjön

Hej!
Undertecknad åkte till Falun/Borlänge tillsammans med Glenn Juthe Svensson, Erik Albrechtsen och Pelle Ernsth. Sjöarna var för mig helt nya fiskevatten. Det var en utmaning för oss att gå ut med totalt 329!! deltagare.  Djupkartor fanns och tipsen duggade tätt men varierade beroende vem man frågade. Något förvirrad efter all information blev min plan att gå hela gångtiden ut på bägge tävlingarna och göra det bästa där man hamnade.

Storleken på fisken skulle visa sig ligga runt 20 gr så 16 krok var ett måste. Mitt fiske var väl ej helt rätt. Med facit i hand var det ej lyckat att bita sig fast vid ett  segt fiske vilket jag gjorde. De som lyckades bäst traskade sjön runt letande efter smörhålen om de nu inte hamnade rätt direkt. Vilket krävdes om man skulle ligga i topp.

Mina placeringar blev i Hv klassen blev 19:e av 86 på lördagen och 25.e av 65 på söndagen. Runt 500 abborrar totalt på två dagar med en vikt av 5824 gr och 4284 gr gjorde att upplevelsen ändå var att det nappade bra. Glenn tog den tyngsta påsen i vårt gäng på lördagen med 6040 gr och jag på söndagen. Bäste herre över två dagar blev Jonas Gustavsson Borlänge SFK. Bästa dam Lotta Engvall och bästa junior Gunnar Nykvist.

Sammantaget blev det en väldigt trevlig helg och med den nyvunna erfarenheten så får det bli en tur nästa år. Då jäk... !

Resultat: följ länk på http://fkjokers.blogspot.se/


Henry


 
Glenn, Erik och Pelle
 
 
33 mm pirk 16 krok fungerade hyfsat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar